background image

 

17 

Εισαγωγή 

 

1.1  Πλεονεκτήματα ηλεκτρονικής παραγγελιοληψίας 

Η  παραδοσιακή  παραγγελιοληψία  γινόταν  και  γίνεται  ως  επί  το  πλείστων  μέσω  του 

τηλεφώνου. Σε ώρες αιχμής προέκυπταν προβλήματα, όπως χρόνος αναμονής, δυσκολία στην 

καταγραφή και παρακολούθηση της παραγγελίας με αποτέλεσμα την δυσφορία των πελατών.  

Τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα με την χρήση 

της  ηλεκτρονικής  παραγγελιοληψίας,  μέσω  της  οποίας  υπάρχει  καλύτερη  διενέργεια, 

καταγραφή, παρακολούθηση και εκτέλεση των παραγγελιών.  Επιπροσθέτως η ενσωμάτωσή 

της οδηγεί στην μείωση του κόστους λειτουργίας ενός εστιατορίου, επειδή απαιτείται λιγότερο 

προσωπικό και χρόνος για την διενέργεια των ηλεκτρονικών παραγγελιοληψιών. Οι πελάτες 

μπορούν  να  διενεργούν  την  ηλεκτρονική  παραγγελιοληψία  μέσω  του  Διαδικτύου  και  των 

υπηρεσιών του, από μόνοι τους, με χρήση κάποιας έξυπνης συσκευής (τηλέφωνο, ταμπλέτα, 

φορητός υπολογιστής). Το Διαδίκτυο και οι υπηρεσίες αποτελούν τα θεμέλια της ηλεκτρονικής 

παραγγελιοληψίας. Επίσης το Διαδίκτυο των Πραγμάτων - (Internet of Things - IoT) φέρνει 

επανάσταση  με  τις  επιλογές  που  δίνει.  Ένα  σύνολο  αισθητήρων,  μικροεπεξεργαστών  και 

μικροϋπολογιστών  μπορούν  να  αξιοποιηθούν  και  να  ικανοποιήσουν  κάθε  είδους  ιδέα,  που 

μπορεί να είχε κάποιος πριν την εποχή του IoT και που δεν ήταν εφικτό να την υλοποιήσει 

τότε.  Συνήθως  η  εκάστοτε  επιχείρηση  εστίασης  που  θέλει  να  προσφέρει  τέτοιες  υπηρεσίες 

υιοθετεί ένα υπάρχον ΠΣ για να καλύψει το σύνολο ή μέρος των αναγκών αυτών. Ένα τέτοιο 

ΠΣ πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για τον σκοπό αυτό. 

1.2  Σκοπός του ΠΣ 

Στην παρούσα διπλωματική εργασία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα ΠΣ με στόχο να 

μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και να μπορεί να υποστηρίξει την 

λειτουργία  ενός  εστιατορίου  και  πιο  συγκεκριμένα  ενός  ταχυφαγείου.  Το  ΠΣ  δίνει  την 

δυνατότητα  στο  εστιατόριο  να  δέχεται  παραγγελίες  μέσω  του  Διαδικτύου,  είτε 

απομακρυσμένα, είτε δια ζώσης. Επίσης εμπλουτίζει τις δυνατότητες του εστιατορίου με τέτοιο 

τρόπο,  που  ο  πελάτης  πλέον  μπορεί,  είτε  από  το  κατάστημα,  είτε  από  το  σπίτι  του  να 

ενημερωθεί από το ΠΣ και να διενεργήσει την παραγγελία του χωρίς την παρέμβαση τρίτου. 

Χρησιμοποιώντας  το  IoT  και  την  πλακέτα  esp8266,  ο  πελάτης  ενημερώνεται  για  την 

παραγγελία όταν αυτή είναι έτοιμη. Για την κατασκευή του ΠΣ χρησιμοποιήθηκαν τεχνολογίες 

ανοιχτού κώδικα (HTML, CSS, JavaScript, jQuery, AJAX, Bootstrap, PHP, MySQL).  

Το ΠΣ που σχεδιάστηκε έχει δύο είδη χρηστών: τον απλό χρήστη και τον διαχειριστή. 

Στον απλό χρήστη – πελάτη και μέσω του front-end του ΠΣ παρέχονται λειτουργίες για την