background image

 

16 

Εισαγωγή 

 

1ο Κεφάλαιο -  Εισαγωγή 

Τον τελευταίο αιώνα οι επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ολοένα και αυξάνονται. Τις 

τελευταίες δεκαετίες οι ψηφιακές τεχνολογίες εξελίσσονται  με ραγδαίο ρυθμό, με αποτέλεσμα 

να  οδηγούν  ολοένα  και  περισσότερες  επιχειρήσεις  να  τις  αξιοποιούν,  ώστε  να  γίνονται 

αποτελεσματικότερες.  Η  παγκοσμιοποίηση  με  την  σειρά  της  οδηγεί  σε  ένα  πλαίσιο 

υψηλότερων απαιτήσεων των πελατών έναντι των υπηρεσιών και των προϊόντων που δέχονται 

από  τις  επιχειρήσεις,  συντελώντας  στην  περαιτέρω  αύξηση  του  ανταγωνισμού  μεταξύ  των 

επιχειρήσεων.  Στο  πλαίσιο  αυτό,  το  βασικό  μέλημα  των  επιχειρήσεων  είναι  η  αύξηση  του 

κέρδους ή η μείωση του κόστους. 

Επίσης  τα  τελευταία  χρόνια  ζούμε  σε  μία  εποχή  της  υπερπαραγωγής  προϊόντων  και 

υπηρεσιών  παντός  τύπου,  που  με  την  σειρά  της  οδηγεί  τον  πελάτη  να  αναζητά  είτε  την 

ποιότητα,  είτε  την  οικονομικότερη  λύση,  είτε  την  βέλτιστη  λύση,  δηλαδή  σχέση  ποιότητας 

τιμής.  Οι  γρήγοροι  ρυθμοί  της  σύγχρονης  εποχής  καθιστούν  τον  πελάτη  να  έχει  όλο  και 

λιγότερο χρόνο στην διάθεσή του για να τον αξιοποιήσει όπως αυτός επιθυμεί. Η εξυπηρέτηση 

πελατών  με  όσο  το  δυνατόν  ταχύτερες  και  ποιοτικότερες  υπηρεσίες  είναι  δύο  από  τους 

βασικούς  στόχους  των  επιχειρήσεων.  Η  ηλεκτρονική  παραγγελιοληψία  ενσωματώνεται  σε 

ολοένα  και  περισσότερα  εστιατόρια  διανομής  φαγητού  (delivery)  για  να  μπορούν  να 

ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτές. 

Στον  Ελληνικό  χώρο  οι  επιχειρήσεις  εστίασης  παντός  τύπου  είναι  αυξημένες  και 

αυξάνονται σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία τις Ελληνικής Στατιστικής  Υπηρεσίας για την 

περίοδο 2011 έως το 2018 [1]. Πρόσφατα λόγω της πανδημίας COVID19 ένας μεγάλος αριθμός 

των  επιχειρήσεων  εστίασης  έχει  προσθέσει  την  ηλεκτρονική  παραγγελιοληψία  στον  τρόπο 

λειτουργίας του, με σκοπό να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί. 

Η δημιουργία ενός Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) για την κάλυψη των παραπάνω 

αναγκών  σε  συνδυασμό  με  την  αύξηση  των  επιχειρήσεων  εστίασης  στην  Ελλάδα,  ήταν 

ευκαιρία  για  να  δοθούν  οι  κατάλληλες  λύσεις  στην  παραγγελιοληψία.  Η προγραμματιστική 

αυτή πρόκληση με οδήγησε να υλοποιήσω ένα ΠΣ για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της 

ουράς αναμονής κατά το στάδιο της παραγγελίας, της μείωσης του κόστους της επιχείρησης 

και της καλύτερης εποπτείας των παραγγελιών των πελατών.