background image

 

15 | 

P a g e

 

 

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ WEBSITE ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΩΝ 

ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

 

 

 

1.1 

Περιγραφή  της  διδασκαλίας  της  ρομποτικής  στη  δευτεροβάθμια 

εκπαίδευση 

 

Τα  τελευταία  χρόνια  πραγματοποιούνται  μαθήματα  ρομποτικής,  στην  πρωτοβάθμια  και 

δευτεροβάθμια  εκπαίδευση.  Τα  μαθήματα  αυτά,  έχουν  κεντρίσει  το  ενδιαφέρον  της  παιδικής 

κοινότητας  και  σε  αρκετές  περιπτώσεις  υπάρχουν  μαθητές  που  δεν  μπορούν  να  τα 

παρακολουθήσουν, λόγω της πληρότητας των τμημάτων. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός, ότι 

για  να  πραγματοποιηθεί  ένα  μάθημα  ρομποτικής,  είναι  απαραίτητο  ο  διδάσκων  να  έχει 

ανεπτυγμένη τεχνογνωσία και να διαθέτει ικανότητες, πάνω στη διαδικασία αποσφαλμάτωσης των 

σεναρίων, που εκτελεί το ρομπότ. 

Μέσα από τα μαθήματα ρομποτικής, το παιδί εφαρμόζει στην πράξη, ένα σύνολο επιστημών 

όπως την Πληροφορική και τη Μηχανολογία, αλλά και τα Μαθηματικά και τη Φυσική σε μεγάλο 

βαθμό,  προγραμματίζοντας  δικές  του  ρομποτικές  κατασκευές,  σε  μια  εκπαιδευτική  αλλά 

παράλληλα ψυχαγωγική δραστηριότητα. Κύριος στόχος, ωστόσο, των μαθημάτων είναι ο μαθητής 

να αναπτύξει δημιουργική σκέψη, την ικανότητα επίλυσης σύνθετων προβλημάτων, καθώς και τη 

δεξιότητα της λεπτής κινητικότητας, μέσα από μια διαδικασία που μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι 

παρά με μάθημα. 

Το διδακτικό προσωπικό για να επιτύχει τους παραπάνω στόχους, χρειάζεται να είναι κοντά 

στον  μαθητή,  ώστε  να  εξηγεί  και  να  επεξηγεί  τους  τρόπους  λειτουργίας,  αλλά  και  τις  τεχνικές 

κατασκευής των ρομπότ. Όμως, λόγω της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων των συστημάτων, 

την περισσότερη ώρα του μαθήματος, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στους δικούς τους υπολογιστές, 

για να κάνουν σωστή επίδειξη των λειτουργιών τους. 

Τέλος, οι μαθητές που κατασκευάζουν τα ρομπότ και τα προγραμματίζουν, είτε δε διαθέτουν 

τη  γνώση,  είτε  δυσκολεύονται,  να  εγκαταστήσουν  τα  λογισμικά  που  απαιτούνται,  για  την 

ενεργοποίηση των ρομπότ.