background image

ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

 

 

Αναλυτικότερα, η υλοποίηση του προγράμματος μπορεί να κρατήσει αρκετές ε-

βδομάδες,  διότι  απαιτείται  συνεχής,  άμεση  και  επαναλαμβανόμενη  επικοινωνία  της 

γραμματείας του κάθε τμήματος, με τους εκάστοτε  καθηγητές των μαθημάτων  και τα 

εργαστήρια,  ώστε  να  προγραμματίσουν  τις  ιδανικές  μέρες  και  ώρες  πραγματοποίησης 

των μαθημάτων. Ένα ακόμα πρόβλημα που φαίνεται να προκύπτει, μέσα από την εμπει-

ρία  των  προηγούμενων  ετών  είναι  ο  «ζωντανός»  (live  time)  τρόπος  ενημέρωσης,  των 

τμημάτων, σχετικά με τις αίθουσες, τα εργαστήρια και τον εξοπλισμό που είναι ελεύθερα 

προς χρήση ανά πάσα στιγμή. 

1.2  Σκοπός της εργασίας 

Για τους παραπάνω λόγους, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι απαιτείται να βρεθεί ένας τρό-

πος, που θα βελτιστοποιήσει όλη αυτή τη διαδικασία, δηλαδή θα την κάνει πιο σωστή και 

πιο γρήγορη. Για την επίλυση του παραπάνω προβλήματος, επιλέχθηκε να σχεδιαστεί και 

να υλοποιηθεί ένα πληροφοριακό συστήματα για τη διαχείριση του ωρολογίου προγράμ-

ματός, το iRooms, το οποίο θα παρουσιαστεί στην παρούσα διπλωματική εργασία. 

 

Αρχικά, αυτό το σύστημα θα παρέχει πολλούς αυτοματοποιημένους ελέγχους, ώ-

στε να αποφεύγονται λάθη κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος. Συγκε-

κριμένα, στόχος είναι να μη συμπίπτουν μαθήματα του ίδιου εξαμήνου μεταξύ τους, ο 

ίδιος καθηγητής να μην έχει περισσότερες από μία διαλέξεις  την ίδια ώρα και να μην 

προγραμματίζονται περισσότερα από ένα μαθήματα την ίδια ώρα, στην ίδια αίθουσα. 

 

Επίσης, η συνεννόηση του καθηγητή με τη γραμματεία, θα γίνει πιο άμεση, αφού 

θα μπορούν να επικοινωνούν μέσω αυτού του πληροφοριακού συστήματος όσον αφορά 

τις αναπληρώσεις των μαθημάτων. 

 

Πέραν όμως από την εύκολη υλοποίηση του ωρολογίου προγράμματος, αυτό το 

πληροφοριακό σύστημα θα παρέχει και πολλές προσωπικές διευκολύνσεις που αφορούν 

τη γραμματεία, τους φοιτητές και τους καθηγητές. Συγκεκριμένα, στόχος είναι οι φοιτη-

τές να μπορούν να βλέπουν μεμονωμένα τα μαθήματα που παρακολουθούν, επιλέγοντάς 

τα μέσα από μια λίστα. Επιπλέον, θα έχουν τη δυνατότητα να τα απομονώνουν και να 

φαίνονται μόνο αυτά που διδάσκονται σε μια συγκεκριμένη αίθουσα ή εξάμηνο και φυ-

σικά το τελικό ολοκληρωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα. 

 

Από την άλλη, οι καθηγητές θα μπορούν να διαχειριστούν μόνο τα μαθήματα που 

διδάσκουν αυτοί, ανά αίθουσα και ανά εξάμηνο και θα μπορούν να δουν τα ωρολόγια 

προγράμματα άλλων τμημάτων.