background image

 

Κεφάλαιο 1 

 

Εισαγωγή 

Τα δίκτυα των ηλεκτρονικών υπολογιστών και το διαδίκτυο (Internet) εξαπλώνονται τα-

χύτατα, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες  άμεσης πρόσβασης ανά πάσα στιγμή σε 

κάθε είδους πληροφορία. Έτσι δημιουργείται η ανάγκη κατηγοριοποίησης, επεξεργασίας 

και σωστής προβολή αυτού του τεράστιου όγκου δεδομένων. Τα πληροφοριακά συστή-

ματα (Information Systems) δίνουν τη λύση σε αυτό το πρόβλημα. 

 

Τα βασικά πλεονεκτήματα των πληροφοριακών συστημάτων είναι ότι υποστηρί-

ζουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες, καθώς έχουν τη δυνατότητα συλλογής  πληροφο-

ριών τις οποίες μπορούν να επεξεργαστούν,  να τις αποθηκεύσουν και  να τις προβάλλουν 

οπότε  ζητούνται.  Επίσης,  η  χρήση  των  πληροφοριακών  συστημάτων  βοηθάει  στην  α-

κριβή και γρήγορη επεξεργασία δεδομένων και προσφέρει μεγάλη αποθηκευτική δυνα-

μική πληροφοριών. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα αυτοματοποίησης και βελτιστοποίησης 

διαδικασιών – ροών εργασιών και συντονισμού ατόμων ή ομάδων. 

 

Στο κεφάλαιο αυτό θα γίνει αναφορά στο αντικείμενο της διπλωματικής και θα 

αναλυθούν τόσο τα προτερήματα, όσο και τα πληροφοριακά συστήματα  της διαχείρισης 

ωρολογίου προγράμματος των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. 

1.1  Περιγραφή του προβλήματος (Σημερινή κατάσταση) 

Η δημιουργία του ωρολογίου προγράμματος των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι μια ση-

μαντική, αλλά και ταυτόχρονα επίπονη διαδικασία και για την γραμματεία και για τους 

εκπαιδευτικούς του κάθε τμήματος. Έχει αποδειχθεί ότι ο τρόπος δημιουργίας του ωρο-

λογίου προγράμματος, δεν είναι αποτελεσματικός, καθώς αποτελεί μια χρονοβόρα (πολ-

λές εργατοώρες συζητήσεων και διαπραγματεύσεων), με μεγάλο κόστος (χρήση μεγάλου 

όγκου γραφικής ύλης, κ.α.) και μη αποτελεσματική διαδικασία, αφού πιθανότατα το τε-

λικό αποτέλεσμα συχνά είναι μη επαρκές και χρειάζονται επιπλέον αλλαγές.