να χρησιμοποιηθεί και για την κάλυψη περιοχών σε τρισδιάστατα περιβάλλοντα.
Ο Hector κ.α. [5] πρότειναν μια μεθοδολογία για δρομολόγηση αυτόνομων εναέ-
ριων οχημάτων (drones) σε τρισδιάστατο χώρο για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
μετά από ένα καταστροϕικό γεγονός όπως μια πυρκαγιά ή ένας σεισμός. Χρησι-
μοποιείται η τεχνική προσεγγιστικής κυτταρικής αποσύνθεσης χώρου (approximate
cell decomposition) σε εξάγωνα ίσων διαστάσεων. Μεγάλο μειονέκτημα του προτει-
νόμενου αλγορίθμου είναι πως λειτουργεί μόνο σε καταστάσεις εναέριων οχημάτων.
Επίσης, δεν είναι δυνατή η χρήση οχημάτων με διαϕορετικά χαρακτηριστικά όπως
ταχύτητα.
Το έργο μας διαϕέρει από τα προαναϕερθέντα σε δύο βασικά σημεία: (α) λύ-
νουμε το πρόβλημα κάλυψης χώρου πολλαπλών οχημάτων σε τρισδιάστατα περι-
βάλλοντα και (β) λαμβάνουμε υπόψη ειδικά χαρακτηριστικά των οχημάτων, όπως
ταχύτητα και τύπο. Επιπλέον, η μεθοδολογία που παρουσιάζεται στην παρούσα
διπλωματική εργασία λύνει το πρόβλημα της κάλυψης χώρου σε καταστάσεις πολ-
λαπλών οχημάτων σε δισδιάστατα και τρισδιαστατα περιβάλλοντα χρησιμοποιώ-
ντας έναν ενιαίο αλγόριθμο. Επιπλέον, οι περιορισμοί και τα χαρακτηριστικά των
οχημάτων είναι πλήρως αρθρωτά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να επιλέ-
ξουμε κατά την εκτέλεση ποιοι περιορισμοί ισχύουν για κάθε όχημα. Δεδομένου ότι
εισάγουμε πολλούς περιορισμούς στο πρόβλημα της εύρεσης μονοπατιού κάλυψης
χώρου, ο χρόνος εκτέλεσης του προτεινόμενου αλγορίθμου είναι μεγαλύτερος από
τον χρόνο εκτέλεσης των προαναϕερθέντων αλγορίθμων.
1.4
Διάρθρωση κειμένου
Τα υπόλοιπα κεϕάλαια οργανώνονται ως εξής: Στο κεϕάλαιο 2 παρουσιάζεται
το θεωρητικό υπόβαθρο των εννοιών που χρησιμοποιούνται. Ακολουθεί η περιγραϕή
του λογισμικού μέρους στο κεϕάλαιο 3. Έπειτα, στο κεϕάλαιο 4 δίνονται ορισμένα
πειραματικά αποτελέσματα που προέκυψαν από την εκτέλεση του αλγορίθμου σε
συνθετικά περιβάλλοντα. Τέλος, το κεϕάλαιο 5 εξετάζει την πιθανότητα ίδρυσης
επιχείρησης με βάση το εργαλείο που παρουσιάζεται στη παρούσα διπλωματική
εργασία και κλείνει με συμπεράσματα και μελλοντικές επεκτάσεις.
17