background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης εθελοντών και απινιδωτών  

 
 

 
 

48 

Κεφάλαιο 3ο – Δομικά μέρη συστήματος 

 
 

Σε αυτό το κεφάλαιο, γίνεται παρουσίαση των απαιτήσεων του συστήματος καθώς και 

των  δομικών  μερών  του.  Αρχικά,  γίνεται  αναλυτική  αναφορά  στον  σχεδιασμό  και  την 

υλοποίηση  της  βάσης  δεδομένων.  Επιπλέον,  αναλύονται,  ο  τρόπος  επίτευξης  επικοινωνίας 

ενσωματωμένου  συστήματος  και  διαδικτυακής  εφαρμογής,  περιγράφονται  οι  ρόλοι  των 

χρηστών  στην  εφαρμογή  και  τέλος,  παρουσιάζονται  τεχνικές  και  εργαλεία  που 

χρησιμοποιούνται για την επίτευξη της ασφάλειας του συστήματος. 

 

3.1 Απαιτήσεις συστήματος 

 
 

Για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε έργου, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι ο 

σωστός  καθορισμός  των  απαιτήσεων  από  την  αρχική  περιγραφή  του,  μιας  και  αυτές 

καθορίζουν την πορεία του έργου. Συγκεκριμένα, για το παρόν έργο, στόχος ήταν η δημιουργία 

ενός ενσωματωμένου συστήματος, παράλληλα με μία διαδικτυακή εφαρμογή και ταυτόχρονα, 

η  ακριβής  καταγραφή  και  αποστολή  μετρήσεων  μεταξύ  των  δύο.  Παρακάτω  παρατίθενται 

αναλυτικά οι απαιτήσεις που εξήχθησαν συνοδευόμενες από επεξήγηση. 

 

•  Το σύστημα διαχειρίζεται δύο κατηγορίες χρηστών.  Αυτές αποτελούνται από: τους 

εθελοντές  και  τους  διαχειριστές.  Οι  εθελοντές  έχουν  δυνατότητες  ανάκτησης  κωδικού 

μέσω  email  και  επεξεργασίας  προσωπικών  στοιχείων,  κλήσης  έκτακτης  ανάγκης  στο 

ΕΚΑΒ, έχουν επίσης τη δυνατότητα να θέσουν τον εαυτό τους ανενεργό έτσι ώστε να μη 

δέχονται  ειδοποιήσεις  και  τέλος,  έχουν  δυνατότητα  απόρριψης  περιστατικού  ή 

ανταπόκρισης με ανακατεύθυνση στους χάρτες του κινητού. Οι διαχειριστές αποτελούν 

στην  ουσία  χρήστες,  με  σαφώς  αυξημένες  δυνατότητες  επεξεργασίας,  δημιουργίας  και 

ελέγχου, καθώς τους δίνονται οι δυνατότητες για δημιουργία νέων εθελοντών, επεξεργασία 

των  ήδη  υπαρχόντων  εθελοντών,  δημιουργία  και  επεξεργασία  νέων  διαχειριστών, 

τοποθέτηση  νέων  απινιδωτών  και  επεξεργασία  των  στοιχείων  τους  και  τέλος,  το  πιο 

σημαντικό, εισαγωγή νέου περιστατικού ύστερα από αναζήτηση διεύθυνσης στο χάρτη. 

 

•  Το σύστημα παρέχει στον εθελοντή λειτουργία ανάκτησης κωδικού πρόσβασης. Σε 

περίπτωση απώλειας κωδικού ο εθελοντής έχει τη δυνατότητα να εισάγει το email του με 

σκοπό να του αποσταλεί σύνδεσμος μιας χρήσης για εισαγωγή νέου κωδικού.